tisdag, december 16, 2008

Kvällsfilosofi

Ett litet inlägg innan jag kryper till kojs efter en mycket effektiv dag.

Sitter och lyssnar på världens bästa Coldplay, dricker en kopp te och skriver detta.

Just nu har jag både DN och SvD på helgerna, fick ett gratiserbjudande av SvD häromdagen. Jag är ju en riktig tidningsjunkie så det var ett toppenerbjudande...om det bara hade kommit typ efter nyår. Som det är nu hinner jag inte alltid läsa EN tidning... Och som ni ser så blir det VÄLDIGT MYCKET PAPPER... Nu visar ju bilden ovan bara en liten del av mitt golv... Lite av min fina födelsedagsväska från 10-gruppen syns också! (Samt lite böcker om organisationsteori). Ja ja, ska ta tag i städning när uppsatsen är klar. Min kompis B som tittade förbi en snabbis i söndags tittade sig omkring och sa: "Det sägs att man har lättare att koncentrera sig om man har det välstädat omkring sig." Bara sådär. Jag kan till viss del hålla med honom, men nu är det ju så att jag saknar den gen som alla andra friska människor fått, inklusive resten av min familj, som gör att man reagerar på stökighet. Så jag klarar mig nog relativt bra.

Nu ska jag ta tag i det där med att sova. Har haft stress-mardrömmar som jag vaknat av de båda senaste nätterna, låt oss hoppas att det inte blir detsamma inatt.

God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du fotnötter som jagar dig genom långa, mörka gångar? Det var mina stressdrömmar när jag skrev C-uppsats.