onsdag, december 03, 2008

Bonde söker fru

Ännu ett avsnitt av Bonde söker fru är avklarat. Nästa vecka - när jag är på Nobelfesten! - är sista avsnittet, finalen, då bönderna ska välja sin love! Jag får spara min nyfikenhet till reprisen (nej, känner inte att det är värt att skippa Nobel för att se avsnittet på onsdagen...). Jag får erkänna mig fångad av deras öden. Bara alla dessa tveksamma uttalanden, som Peters "man får ju blickar av honom som väcker djuriska lustar inom mig, det får jag ju erkänna" eller de något krystade "jaha, vad tycker du om mig då?" när de står där framför kameran är ju värda att se! Men jag vet inte, är han Peter verkligen bonde? Han verkar ju knappt hålla på med något bonnigt alls, vi har sett honom lassa hö idag men annars solar, badar han eller dricker Fanta och rosé. Nja, jag tror att han får vara med bara för att han är så flashig med pool, egen tennisbana osv. Magnus är min favorit, han är klart snyggast men det är svårt att veta om han är lite dum eller om han har något djupare där bakom, man får för sig att han har det... Han verkar mysig i alla fall. På Hannahs gård känns det lite som en ungdomsgård...

Det var dagens analys av Bonde söker fru. Nu ska jag återgå till den psykologiska organisationsteorin....snark...

Inga kommentarer: