söndag, december 14, 2008

Inget mer Garbo för min del

God kväll mina vänner!
Först svar på några frågor om Nobel som dykt upp i kommentarerna till det inlägget:
A undrar varför han inte såg mig göra kaninöron på kungen i tv. Jag får hänvisa till att de tillfällen då jag hade positioner som innebar att jag var nära kungen, var inga tv-kameror i närheten, det var så att säga mer informella tillfällen...hahaha.... Jag gjorde dock kaninöron på honom, fast inte framför en kamera, utan framför drottningen som skrattade glatt och tog fram sin lilla kamera och fotade. (Nej, det var ljug. Inga kaninöron alls faktiskt. Ledsen att göra dig besviken A.)

S undrar var jag hade köpt min klänning. Jag hade sån himla tur så jag behövde inte köpa den! Det var nämligen så att jag hade ingen lust att köpa en svart balklänning, det inte ju inte så ofta man har användning för en sån liksom. Så jag hörde mig för i Uppsala-kontaktnätet med alla tjejer jag känner som varit marskalkar/fanbärare där, om jag kunde låna en klänning. Sen hade jag sån tur att U hade den här klänningen men det var fel storlek för henne, så eftersom den satt bra på mig så fick jag den av henne! Väldigt generöst! Den kommer från H&M.

***
Igårkväll var jag på kombinerad inflyttnings- och julfest hos min vän M. Det var väldigt trevligt. Dock något ovanligt, vi var två tjejer och som mest typ 18 killar. Haha. Ni kan ju tänka er! Senare på kvällen skulle vi ut och härja och då var det någon ljushuvud som föreslog Garbo i Sumpan... (M bor i Solna så det var ganska nära). Så där hamnade vi till slut, efter vissa diskussioner. Jag har varit där en gång förut för några år sen, och tyvärr gjorde inte gårdagens intryck att jag ändrade min åsikt om det stället. Ett ställe med massor av väldigt fulla människor som vinglar omkring, hånglar på obscena sätt och dansar i väldigt korta kjolar på podier (hallå, vem gör det???!)... Hela stället osar bara brist på stil tycker jag. Så inget mer Garbo för min del. Så betyget för kvällen blir högt så länge vi var hemma hos M, Garbo-delen av kvällen däremot får lågt betyg (trots trevligt sällskap!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du tröttnar på klänningen så hör av dig till mig :D

Ha ha ha Garbo har jag oxå varit på en gång och aldrig mer. Du beskrev det väldigt bra hur det var där...

Kul att läsa din blogg, dus kriver så man måste forsätta läsa.