måndag, december 15, 2008

En hel blogg om kungliga karameller

L tipsar i kommentarerna till förra inlägget om en länk till Drottning Elizabeths tal till parlamentet i Storbrittannien. Tyvärr funkade inte länken för mig, men jag kom till själva bloggen den härstammar från... Alltså, nog för att jag är rojalist och tycker kungaprylar är ganska kul och underhållande, men detta....en hel blogg om bara kungligheter!!! Och det är inga korta inlägg heller! Jag funderar liksom på vem som har tid att ha en sån blogg?! Denna persons intresse för kungligheter är, eh, väldigt stort. Jag kände att mitt mått var rågat ganska fort, men för den som verkligen vill fördjupa sig, kolla in http://kungligakarameller.blogspot.com/ Jag menar alltså inte att vara negativ till bloggen, jag är mest förvånad att man hinner och har det intresset! Kan dock tänka mig att bloggen har rätt stor läsekrets, den är ju minst sagt nischad.

Det jag främst tyckte var kul med citatet från DN var för övrigt att människan som skrivit det verkade ha en något, eh...onyanserad bild av det här med kungen: "gudabenådad makt och härlighet"... Sen var det också rätt kul det där om att kungens hårlinje börjat krypa uppåt...det var väl inte direkt nåt som börjat hända nu? Vissa använder Regaine mot hårförlust, andra kungakrona.

Det är kul när man blir tipsad om nya bloggar!
Nu ska jag fortsätta med uppsatsen, som vanligt med andra ord, har precis skickat in ett grymt bra teori-avsnitt till min handledare. Ibland känner man faktiskt att "det här är bra!" och det är skönt när det inträffar...

Hej så länge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här är länken (om det är intressant): http://kungligakarameller.blogspot.com/2007/11/drottningarnas-drottning.html

Anonym sa...

Kungafamiljen har trots allt ett ganska stort underhållningsvärde. Du har väl hört när kvinnor säger att de varit hos hårfrissn och läst Svensk Damtidning om kungafamiljen. Det är inte helt ok att stå för att de själva har köpt tidningen./M