tisdag, december 16, 2008

Aftonbladet - min pausunderhållning

En titt på aftonbladet.se i en pluggpaus ger som vanligt flera nya tankar. Det stod att SVT fortfarande inte har någon programledare till Melodifestivalen som tydligen är om sju veckor. Kan detta vara ett tecken, att festivalens popularitet börjat minska så vi snart kan slippa detta hysteriska arrangemang? Först ska alla med obefintlig talang ställa upp i olika deltävlingar ute i glesbygden. De som sen är för dåliga för att komma till Globen - får en chans till!! För min del finns det två alternativ: antingen ska alla deltävlingar avskaffas, så att det bara blir en show, i Globen. Annars är man ju så trött på skräpet när det väl är dag för Globen att man vill... Och det gäller även om man inte ser deltävlingarna, det går liksom inte att komma undan. Alternativ två är att sända deltävlingarna på vardagkvällar, eller i nån liten kanal, inte låta dem ta upp bästa sändningstid på lördagkvällar!! Morr!

Nästa intressanta rubrik var att läsarna uppmanades att skicka in "sitt eget tal till nationen", man skulle visst "göra som Reinfeldt och Bush" som håller jultal. Eh...vilken bra idé. Fast det vore kul om vi hade nån slags landsfader här i landet. Kanske. GP ville nog gärna vara det, men det klarade han ju aldrig.

Sedan kom rubriken "Bli snygg - ät lax". Den tilltalade mig, eftersom jag har ätit lax åtminstone tre gånger den senaste veckan. Och jag kan ju garantera att det nog är det enda jag gjort i veckan som gör mig snygg - att skriva uppsats är nämligen inte bra för min figur, kan jag tala om.

Den sista rubriken som fångade min uppmärksamhet löd: "Bota cancern - med ett plåster". Den får tala för sig själv. (Sa jag att det var i AB jag hittade den?)

Inga kommentarer: