onsdag, december 17, 2008

Drömtydning

Okej, fick just veta att vår kung aldrig krönts. Men jag syftar på det tillfälle när han blev kung (var det 1970?), nån slags ceremoni bör det ju ha varit. Hade han krona på sig då?

Mina mardrömmar handlar inte om fotnötter...men om en galen hysterisk kvinna som står i toa-kö till toan jag just är på (eller behöver gå på snarare, för jag kommer liksom aldrig dit eftersom jag är tvungen att hålla i låset hela tiden eftersom hon sticker in handen innanför dörren och försöker öppna den inifrån)... Det som gör att hjärtat galopperar är nog mer hennes fullkomligt hysteriska tillstånd, hon är så arg på mig, än att jag behöver kissa... Ja...det var den drömmen... Den andra minns jag inte exakt vad den handlade om mer än att jag skulle bli bedömd på något vis (jag skulle träffa min handledare morgonen efter).

That's all for now.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så här gick det till när kungen blev kung: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=577204

Ingen krona, dock amiralsuniform. Skön "konungaförsäkran" formulerad 1810 men låter som att den är från typ medeltiden med snack om "den högste guden" osv...