tisdag, december 23, 2008

Dagen före dagen

Jaha, så sitter man här dagen före dagen... Jag har gjort lite julgodis och väntar nu på att min mamma ska komma hem med resten av ingredienserna som behövs. Jag blev nämligen julgodis-meister denna jul. Jag gjorde först en chokladkola, som jag nu har smakat och den smakade tyvärr bränt...vet inte hur det kom sig men lite trist. Jag tar med den så får vi se om någon tycker den är god... I övrigt ska jag/har jag gjort brytchoklad med hasselnötter, Rocky Road och minibiskvier. Min bror ringde nyss och sa att klockan 17 ska granen kläs, så absolut senast då måste jag vara där.

Igår satt jag och mamma och pappa uppe till klockan två nästan och slog in paket, rimmade och pratade. Och drack te. Vår familj tenderar att ha många sena kvällar och nätter kring jul. Mysigt! Får väl se hur det blir i år med flera småbarnsföräldrar och två gravida ladies. Men det blir nog bra.

Jag har inte så mycket spännande att skriva här idag. Så jag tror jag slutar nu. Det kommer nog bli ganska glest med inlägg under juldagarna!

God Jul!

1 kommentar:

Fia sa...

Hej kusin, och GOD JUL! Fick tips om din blogg av Åse, kul att hitta dig. Hoppas Tomten kommer till er i morgon och att någon kan ställa upp och offra sig på ditt brända (?) godis. Vi är på Gotland i år och undrar om Tomten verkligen kan hitta hit över det mörka havet. Förra gången kom han cyklandes - liiiite skumt... Ha det så gott, hälsa familjen. Kram kusin Fia