tisdag, september 02, 2008

En vanlig tisdag

Nu tar jag en paus i min uppsats-lightångest. Jag kallar det light-ångest eftersom jag egentligen tycker att ordet ångest missbrukas i vårt samhälle, jag menar, folk har "ångest" över allt från att behöva vänta 3 minuter på tunnelbanan till att nagellacket på tånaglarna flagar...det är ju oftast inte sånt som ger människor verklig ångest. För en prestationsinriktad person kan en c-uppsats säkerligen ge riktig ångest, men för min del gör den inte det, ännu. Mer stress och irritation på mig själv för att jag är så otroooligt seg starten, som alltid. Nog om detta.

Ebba von Sydow skriver idag att hon letar överallt efter ett par leopardtights. Det är det sista jag letar efter, känner jag.

Igår när jag kom hem fick jag en riktig överraskning! I brevlådan låg ett paket! Vad spännande! Jag som älskar positiva överraskningar! Det var min mycket goda vän J som skickat en födelsdagspresent, eftersom hon inte kan vara med på firandet! Jag blev så glad! Tack J!

Jag försökte umgås med min vän B ikväll, men han skulle på kurs och få lära sig "det nya journalbladet" (han pluggar till läkare)...det lät ju omåttligt spännande, men innebar att jag får ägna mig åt c-uppsats istället för umgänge. Kanske tar vi en sväng förbi Konstfacks utställning imorgon istället, om L vill följa med. Annars ska hon och jag (och kanske någr till) dricka drinkar på Riche!

Åter till uppsatstänket!

Inga kommentarer: