tisdag, september 16, 2008

"Blir ni sexuelt upphetsade av svetiga killar i blå ställ?"

Först av allt vill jag säga tack till er som kommenterar min blogg - det är så kul! Det senaste inlägget fick två kommentarer och jag tänkte återknyta lite kort till båda här och nu: först frågan vilken tv-serie jag ville leva i. Det är så attans dumt att jag kom på det perfekta svaret samma kväll som jag fått frågan - och glömde sen bort det. Har funderat och funderat de senaste dagarna, men icke. Så mitt svar blir därmed: ja, SATC är det som gäller! Jag skulle gärna leva så nu, och de senaste åren, men inte när jag är lika gammal som de är i serien (typ 36 alltså). Då vill jag ha familj. Jag läste för övrigt igår att filmen nu kommer på dvd - gissa vem som ska köpa?!

Sedan över till den andra kommentaren, som handlade om jämställdhestankarna jag luftade i mitt inlägg. Där vill jag bara hålla med om att självklart bör man dela upp arbetet på så vis att den som är bäst på/tycker en viss sak är roligast, gör den. Jag tycker inte att man ska hålla på med nån millimeterrättvisa att man ska byta två däck var på bilen för att man minsann ska dela på allt...

Igår läste jag i Metro att gubben Fritzl från Österrike, han som hade sin dotter fånge i källaren i 24 år eller nåt, nu vill hyra ut lägenheter i det aktuella huset. Nån som vill åka till Amstetten på semester, kanske...?

Häromdagen när jag städade hittade jag en hög med papper i en låda, som kom från en temadag vi hade i gymnasiet. Temat var sex och samlevnad och det var vår klass och en el-klass som hade tillsammans. Vi delades in i grupper tjejer och killar och fick sedan skriva frågor till varandra som skulle besvaras. Som ni säkert förstår var det rolig läsning! Bl a fick vi frågorna "Blir ni sexuelt upphetsade av svetiga killar i blå ställ?" och "Tycker ni det är avtändande att ha mobiltelefonen hängande i väska på skärpet?"

Jag finner inte riktigt ord. Nånstans kan man ju ändå vara glad att man blivit lite äldre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Problemet är bara att om var och en håller sig till det man redan "tycker är roligt" och "är bra på", så utvecklas man inte, och får kanske aldrig chansen att upptäcka att man faktiskt tyckte att det var kul att byta däck på bilen, skruva, såga, eller nåt annat "karlgöra". Kanske till och med roligare än att städa och stryka. Man blir fast i stereotypen. Apråpå praktisk jämställdhet, läs detta och kommentera gärna: http://kanalisera.blogspot.com/2008/09/praktisk-jmstlldhet-vi-har-upprttat-ett.html