tisdag, september 30, 2008

Bildreportage från Örebro!

Okej, här kommer det utlovade bildreportaget från Örebro! Och temat är...konstiga butiksnamn! Hade ingen aning om att det fanns så många butiker med märkliga och roliga namn i Örebro men det visade det sig göra! Och det var ju kul, skratt är ju alltid bra för hälsan. Här ser ni mina favoriter:


ParfymPia, det låter väl tryggt och bra? Det är ju alltid kul att få med sitt eget namn i butiksnamnet. ParfymPia vet säkert vilken parfym som passar dig bäst! Och här är nästa:

Parant Damkonfektion! Måste jag säga mer? Alla paranta damer bör definitivt inhandla sin konfektion i Örebro! Slutligen har ni det bästa namnet av alla:

Salong Hudfliken! Där satt den! Vem vill inte bli ompysslad på Hudfliken? På dörren satt en lapp att de endast har öppet för bokade besök. Vad kan det bero på, månne? Ja, det här namnet får en att bli alldeles mållös. Alla dyra reklambyråer och varumärkesstrateger kan slänga sig i väggen!


Jag tänkte, när jag ändå håller på, slänga in en bild från festen jag var på i Uppsala förra måndagen, som jag skrev om. Den skulle ju såklart ha legat i det inlägget, men nu blev det inte gjort förrän nu... Så alla som undrar vad man egentligen har för sig på de där nationerna, här kommer ett (suddigt) smakprov på hur det kan se ut:


Mys-pys, sång och glam. Mmmm. Nu är det sovdags för mig, natti natt!





Inga kommentarer: