fredag, september 19, 2008

Fredag går mot lördag...

Nu är jag hemma efter en trevlig kväll på stan. Jag och två tjejer åt middag på T-Bar för att sedan dra vidare till Riche där vi drack vin/drinkar. Satt och pratade, tittde på folk och bara hade det bra! En bra, och ganska lugn, fredagkväll. Faktiskt skönt.

Tänkte jag skulle hinna uppdatera bloggen nu, har inte hunnit tidigare idag... Dagen rusade iväg eftersom jag som vanligt sov för länge, sen fixade lite pluggsaker, tränade, hem och äta lunch, sen träffa mamma på stan och sen direkt vidare på middagen...

Först ska jag replikera på en av kommentarerna till förra inlägget, som menade att det minsann inte är en detaljfråga att dela upp vem som gör vilka sysslor med avseende på tidsåtgång och svårighetsgrad. Jag menade inte att det är en detaljfråga i verkligheten, utan bara att när jag i bloggen argumenterade för ståndpunkten så tog jag bara några exempel på sysslor, utan att tänka ut sådana som matchade varandra i tidsåtgång. När man delar upp sysslorna i verkligheten måste man självklart ta hänsyn till detta, det är absolut inget jag motsätter mig.

Nu över till något helt annat, nämligen den spännande kulturhösten som väntar oss. Jag har läst om flera intressanta och roliga evenemang jag vill se idag. Först och främst "Tre systrar" av Tjechov som sätts upp på Stadsteatern med bl a Helena af Sandeberg. Sedan kan jag tänka mig att musikalen "The producers" på Chinateatern är rolig. Bl a Christine Meltzer, Magnus Härenstam och Claes Månsson medverkar. Den handlar om Hitler och Meltzer spelar den översexuella Ulla. Med tanke på vilka skådisar som är med kan jag tänka mig att det blir bra! Jag brukar inte vara något stort fan av saker som "ska vara roliga" för det tycker jag sällan de är, men under hösten kör Sissela Kyle "One woman show" på Rival, Uggla, Rheborg och Ulveson kör en show på Cirkus och Cecilia Frode sätter upp sin enmansshow "En stjärt på himlen" på Vasan. Återigen, alla dessa är överlag bra skådisar och roliga, så jag tror att det kan bli kul! Tyvärr har jag inte råd att gå och se allt ovanstående, men något vore kul i alla fall!

Resten av helgen ska ägnas åt svampplockning, sovmorgon, samt middagar med trevliga människor både lördag och söndag. Samt ett träningspass på söndagen hoppas jag. Skönt ska det bli! Likaså ska det bli skönt att snart krypa ner undet täcket, så: god natt bloggen!

Inga kommentarer: