fredag, oktober 24, 2008

Mjukisbyxornas revival

Råkade slå på P1 mitt i en intervju med några kids om varför mjukisbyxor har blivit inne. En mycket bra fråga tycker jag, eftersom det knappast är snyggt. När jag var tonåring skulle man aldrig drömt om att visa sig ute i dessa sköna men ack så oformliga plagg. Hur som helst, nu har jag svaret på varför man använder det: "det är gangsta liksom, man kan springa ifrån polisen." Ahaaa! I så fall mina vänner, kan jag meddela att jag är väldigt gangsta på dagarna när jag sitter hemma och pluggar!

***

Å, det här är ju underbart! Nu pratar Göran Greider om mjukisbyxor på politiker. Han menar att Göran Persson hade gett ett mer avslappnat intryck om han använt mjukisar, eftersom det skulle varit skönt för honom med så stor övervikt. Om Carl Bildt däremot hade haft det hade det antagligen, enligt Greider, skapat globala problem. Han menar också att Bildt är "född i korsett". Åååå, det här är jättekul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är är oxå gangstar på kvällarna, är vi inne då Malin? Ha ha ha

Mjukisbyxor inne?

Ha en bra dag.
Kram