söndag, oktober 12, 2008

Hej konsument!

Den senaste veckan har jag verkligen varit dålig på att uppdatera bloggen. Det beror på att jag har en massa tankar som distraherar, som gör att jag har svårt att tänka på annat. Igår läste jag dock i Viggos blogg på resume.se och jag stjäl helt enkelt hans idé här, en seg söndag. Jag kör en Hej konsument! (som finns i DN på stan varje vecka). Tyvärr kan jag ju dock inte skryta med att det var jag som kom på Hej konsument på 90-talet...

Bästa promenad: Djurgården runt eller någonstans i en riktig SKOG när andan faller på
Favoritdrink: Något lagom sött men ändå fräscht, med färska bär i.
Äter lyxmiddag på: Riche eller Gondolen kanske.
Bästa mikromaten: Finns det sådan?
Favoritförort: Hm...får väl säga Vallentuna. Har inte funderat så mycket på den här frågan...
Fikar gärna på: Café Linné i Uppsala, Muggen i Stockholm
Bästa lunchställe: Äter sällan lunch ute men ska jag lyxa så Sturehof.
Bästa brunchen: Har nog aldrig ätit brunch i Stockholm...så jag säger V-Dalas brunch.
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma hos mig.
Senaste Stockholmsupptäckt: Cykel/gångvägen från Eriksdalsbadet till Tantolunden, utmed Årstaviken.
Senast sedda teater-/dansföreställning: Eh..minns inte. Var dock på Mama Mia i augusti, om det räknas....
Senast sedda utställning: Minns inte.
Favoritlyxartikel: ????
Läser helst: SvD, DN, Damernas Värld, Fokus och just nu Christer Isakssons "I väntan på Mona Sahlin"
Favoritråvara: Pilgrimsmusslor. Grön sparris. Kantareller.
Favoritskor: Just nu mina svarta högklackade pumps med öppen tå från Billibi.
Klädkonto per månad: Varierar från 50-2000 kr kanske.
Dricksprocent: Väldigt lite för det mesta...fattig student.
Motionerar: Tre gånger i veckan, på Friskis eller springer.
Favoritprodukt på Systemet: Staropramen. Vodka. Champagne.
Bästa fyllekäket: Äter väldigt sällan fyllekäk men om det blir blir det nog en Cheeseburgare med pommes och Cola.
Bästa förfestmusiken: Madonna och annat disco.
Senast gnolade: Något på Faschings dansgolv inatt.
Senast köpta skivan: Bruce Springsteens senaste tror jag.
Dansar helst till: Madonna, schlager, Pet Shop Boys och annat disco.
Senaste impulsköp: Vet faktiskt inte just impulsköp, men senaste köpet var en kappa igår. Det var kul!
I dvd-spelaren/datorn: Senast Desperate Housewives säsong 3.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Läser tidningar för det mesta.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag snor denna av dig :D