söndag, oktober 12, 2008

Partiledardebatt eller Pretty Woman, det är frågan.

Jag började kolla på Pretty Woman på tv men gjorde misstaget att gå in på Facebook och där såg jag att person efter person i min vänlista hade skrivit i sin status "kollar på partiledardebatten!"... Jaha, så vart det med den filmen. Inte vill man vara sämre själv så nu sitter jag också här med partiledardebatten påslagen. Tänker att det måste vara ganska trist i längden för partiledarna att alltid hålla ångan uppe, eftersom de har hört varandras argument så många gånger tidigare. Det blir liksom som teater som spelas upp gång på gång. Antar jag. Fast ibland kommer det nyheter så klart. Jag tycker att Maria Wetterstrand har ett problem i att hon alltid känns som något slags småsyskon som liksom försöker säga att "men han började faktiskt!!" eller nåt liknande. Istället för att föra fram argument och svara på frågor känns hon liksom så defensiv direkt tycker jag. Blir jobbigt att lyssna på.

Här kommer två bilder från fredagkvällen som jag spenderade med bästa L och E:


Den här lappen satt på ICA St Eriksplan. Tycker det är väldigt bra att de är tydliga med vad som är vad. Kanske borde sådana här och liknande skyltar sättas upp på fler ställen. Ett exempel kunde ju vara "Husvägg, inte offentlig toalett."

Den här aptitretande myntan erbjöd L mig och E när vi ville ha färsk mynta i våra drinkar. Mmm. För min del blev det en drink utan mynta.

Det var allt för nu. Imorgon ny vecka, för min del hoppas jag den blir mer produktiv än den gångna. Hej så länge!




Inga kommentarer: