onsdag, oktober 15, 2008

Förkylda tankar.

Jag läste i DN idag att kvinnan som har varit fången av sin make i en campingstuga i fem år, och som dessutom har sjukdomen MS, nu kräver 300 000 kr i skadestånd från mannnen. 300 000??! Det handlar om FEM ÅR av hennes liv, när hon dessutom levt med en dödlig sjukdom! När Joy Rahman satt i fängelse oskyldigt dömd för mord fick han 10 miljoner i skadestånd från staten tror jag. Jag säger inte att det var fel, men nog borde fem år av ens liv vara värt mer än 300 000 kronor? Framförallt när livet inte kommer att bli lika långt som det "borde", för att man har en dödlig sjukdom. Sorgligt, tycker jag.

***

För övrigt läste jag också att Grönan får en ny berg- och dalbana nästa år! Den är byggd på höjden och det kan bli så mycket som tre loopar på ett åk. Dessutom fritt ovanför Saltsjön... Namnet är Insane och den måste absolut provas! Förhoppningsvis resulterar det inte i foton som är lika obscena som senast jag var där, i somras. De har en kamera som tar bilder under färd i berg- och dalbanan och det ser ut som jag och mitt sällskap ägnar oss åt hm, underliga saker, mitt under färd! (Vilket naturligtvis inte stämde!) När vi kom av och alla passerade där de säljer bilderna pekade folk och skrattade åt bilden på oss... Typiskt.

Inga kommentarer: