måndag, november 03, 2008

Måndag morgon

Måndag morgon. Har spenderat helgen västerut hos brorsan och hans familj. Mycket trevligt! Dock inte så bra för uppsats-stressen. Men det löser sig. Till min stora glädje hade brorsans sambo lånat SATC-filmen på DVD (utan att jag berättat om min SATC-längtan i fredags!), så den avnjöt vi i lördags. Jag avkrävde dem dock löfte om att inte komma med suckar, negativa kommentarer eller exempelvis genusanalyser under filmen. Ibland måste man nämligen släppa det där en stund och tillåta sig att bara få tycka att något är roligt och bra och underbart!

Idag känner jag mest för att få krypa ner i ett varmt bad och sitta och prata med någon rolig människa. Misstänker dock att det närmaste ett bad jag kommer blir duschen på Friskis om några timmar...jaja.

Imorgon är det USA-val. Jag vågar dock inte riktigt tro att Obama kommer att vinna, trots hans stora försprång i mätningarna. Men det vore ju häftigt om det hände. Vi håller tummarna.

Nu dags att plugga hårt.

Inga kommentarer: