tisdag, november 25, 2008

Hämndlysten?

Här http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.5717530 kan ni läsa om en mycket...kraftig metod för att hämnas sin mans otrohet. Måste säga att jag blir fascinerad vad folk kommer på och inte minst faktiskt dristar sig till att göra... Det intressanta är också att det i ett annat senare inlägg i bloggen följs upp vad som hänt efter detta tilltag och det visar sig att älskarinnans sambo blir förgrymmad och hotar att anmäla den bedragna frun för ärekränkning och förtal å sin sambos vägnar...? Som så ofta är det budbäraren som hamnar i skottlinjen. Sambon borde väl snarare anmäla sin sambo (den otrogna alltså) för ärekränkning?

***

Själv tror jag inte så mycket på hämndaktioner när det gäller kärlek. Men en variant som jag har hört om och som jag faktiskt tycker är lite rolig, och inte farlig på något sätt (kanske inte något man gör för att hämnas något så allvarligt som otrohet) är att pilla in räkskal i gardinstången hos den man vill hämnas på. Det kommer börja lukta illa, personen kommer inte fatta varifrån lukten kommer i första stund men det är inte farligt på något sätt. Ett litet tips bara till alla hämndlystna där ute.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan också sy in det i gardinfållen. Har jag hört. Men det kräver ju lite mer tålamod och tid att inte bli upptäckt. :)

malin sa...

"Har jag hört"? Jaja, visst... ;)