måndag, november 17, 2008

Allas händelserika liv. Och mitt.

När man läser andras bloggar känns det ibland som om folk har så himla spännande liv. De deltar i resor, konferenser och tv-program som de glatt rapporterar från. Själv sitter jag vid en dator en stor del av dagen och skriver c-uppsats...jag vet liksom inte vad jag ska berätta från det? Att jag i fredags skrev klart avsnittet om etik i forskning, att jag nu på morgonen varit på andra sidan stan och gjort en intervju som ska transkriberas under dagen? Det ni, jag kan riktigt se hur pulsen stiger på er läsare...not.

Jag vet inte om det var någon mer som såg "Debatt" i torsdags. Men som vanligt var det ganska skrikigt och spretigt, ytligt, tyvärr. Ett av de ämnen som diskuterades var mobbing, eller förnedring, i offentligheten t ex på bloggar. Förnedringens kung Alex Schulman, som driver sajten 1000 apor, var på plats vilket väl var ett bra val. Dock kan jag ifrågasätta valet av Resumés chefredaktör Viggo Cavling som en av dem som skulle diskutera ämnet. Om man läser Viggos blogg blir det nämligen ganska tydligt att han och Alex är kompisar, äter luch tillsammans ibland etc. Hur opartisk är han då, kan man fråga sig.

***
Igår när jag tittade på en dokumentär på tv kom det en remsa högst upp i bilden där det stod: "Vi ber om ursäkt för att den dolda texten är ur funktion". Hahaha! Kul va? Man kan fråga sig vem som ser den dolda texten i vanliga fall, när den fungerar...

3 kommentarer:

Åse sa...

Hej Malin! Min puls steg i alla fall något när jag läste att du skriver en uppsats och att ett av avsnitten handlade om etik...:) Håller själv på och skriver om etiska dilemman som rör anmälningplikten - det är en examinationsuppgift till en kurs som jag nyligen gått! Och det är också precis så roligt som det låter!!! Vet inte riktigt var jag skall hitta motivation, lust och tid till den där jäkla uppsatsen! Och kring 10-15 sidor skulle den tydligen vara.....SUCK! Men jag har bestämt att jag SKA vara klar innan jul, så jag slipper ägna julledigheten åt den där uppsatsen! När ska du vara klar med din C -uppsats? Jag ska skriva en sådan också framöver, men jag vet inte ens vad jag skall skriva om...
Kul att ha hittat din blogg förresten!
Kram Åse i Boden

A.S. sa...

Re: Dold text.. Kanske döva läser texten? Via text-tv?

A.S. sa...

Just så var det. Se vidare här: http://www.ur.se/tv/Text-TV/