onsdag, november 12, 2008

Bonde söker fru

Har precis tittat på Bonde söker fru, ett program som jag måste säga har vuxit i mina ögon. Bara grejen att få höra en av tjej-bondens kavaljerer säga att han fått "stilla traktor-suget lite" är ju underbart! Det som slog mig när jag såg det ikväll är att det är verkligen sån mångfald på vad folk tycker är attraktivt hos en eventuell partner! Deltagarna är alltifrån väldigt unga till dryga 40, de är smala och kraftiga, långt hår och kort hår, "brattiga" och såna som inte ser ut att bry sig så mycket om sitt utseende. Verkligen alla (svenska) sorter. Det är ju egentligen inget konstigt att det är så, det är bara det att man i media så ofta får en mycket mer ensidig bild av vad som är attraktivt. Jag tycker nog att Bonde söker fru är ett mysigt program faktiskt.

Inte verkar det vara så jobbigt att vara bonde dock. Bada i poolen, klappa kossorna...den enda som verkar ha ett tufft jobb är den unga och ack så imponerande tjej-bonden. Så det så.

Nu hörde jag just Leif GW Persson säga i Efterlyst att "det är ganska vanligt" att polisen får in anmälningar om vanliga personer som blivit överfallna och torterade i Sverige. Eh, okej. Det måste ju vara något som händer dagligdags. Dags att byta kanal?

Inga kommentarer: