torsdag, juli 10, 2008

Jag har träffat disco-Gottfried

Har nu varit på två Friskis och Svettis-pass i Tantolunden. Häromdagen stod det att en som hette Gottfried skulle vara ledare, jag såg genast Gottfried från Änglagård framför mig. Ni vet den tjocka brodern, underbar men inte någon atlet. Blev alltså något fundersam och hade inte så stora förväntningar. Men ack så fel jag hade! Gottfried var typ 22 år och en riktig disco-queen! Verkligen hur kul som helst att se på när han struttade fram på podiet och gjorde den ena dramatiska gesten efter den andra! Passade mig perfekt! Kvällens pass var också bra, lite hårdare vilket jag tyckte var bra. Sen promenerade jag hem längs vattnet, fantastiskt fin kväll.

Jag la märke till en sak idag som visade hur folkligt Friskis verkligen är: en man mellan 50 och 60 år som tränade i jeans och som täckte sin ölkagge med en gul t-shirt det stod "Havanna Club" (spritmärket) på... Hahaha, underbart!

I helgen blir det Uppsala, förhoppningsvis inkluderar det bad!

Hej så länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

Disco Gottfried verkar vara en riktig pingla :-)) Tack Malin för att du kommenterar min blogg, du skriver så klokt. Har skrivit ett svar oxå...
Ja visst är det roligare att träna när det är roligt. Hoppas vi ses snart, Jenny borde ju ha någon sommargrillning snart ha ha ha eller så tar vi ut henne.
Kram