torsdag, juli 03, 2008

Inte Snobben och tuttifrutti, tack.

Hade en mycket trevlig kväll igår, med fyra av mina vänner. Middag på Capri, tyvärr ett ganska dåligt val. Kändes som en typisk turistrestaurang med filosofin "vi behöver inte ge bra service för gästerna kommer aldrig tillbaka ändå"... Tur att sällskapet var desto trevligare! Jag, R och T gick sedan vidare och tog en drink på Riche, en betydligt bättre restaurang... Himla trevligt att sitta där i baren och snacka om allt möjligt bara, en fin sommarkväll.

Idag var jag hemma hos föräldrarna efter jobbet, där även min bror och hans två barn befann sig. Så nu har jag fått min dos av sandlåda, gungor och inte minst att dansa balett! Vilken kväll! Nu måste jag packa inför Utö.

Dagens fundering: Gullifieringen av vuxna kvinnor. Varför skulle en vuxen kvinna vilja ha underkläder med Snobben på? Eller Nalle Puh? Det är för BARN. Likaså ogillar jag läppglans med tuttifrutti-smak. Jag hade kanske inte blivit så förvånad om märken som typ H&M gjorde sådana, men dyrare och elegantare märken, t ex Lancôme? Om jag vill ta på mig snygga underkläder och sminka mig, väljer jag inte Snobben och jordgubbs-gloss. That's it.

Ajöss!

Inga kommentarer: