måndag, juli 07, 2008

Jag har sett Filmen.

Jag har sett SATC-filmen!!! Är helt såld! Vill bara ha mer, mer, mer!!!! Ska inte skriva för mycket här ifall någon som läser inte har sett den, men åh...skratt och tårar... Den var så bra. Måste definitivt ses igen!
Jo, jag måste skriva lite om filmen. Så om du inte vill veta hur det går, hoppa över här och läs i nästa stycke istället! Jag tycker det var himla skönt att Carrie och Big till slut fick varandra! Var lite orolig där efter det inställda bröllopet, men som tur var redde de ju ut saken sen. Annars hade min tro på kärleken blivit starkt satt i gungning! Samantha var inte riktigt lika vass som tidigare, men det gjorde inte så mycket. Över huvud taget kändes de lite mer vuxna allihopa. Och de såg äldre ut... Det var också mycket mer allvar och tunga ämnen jämfört med i serien. Men det gjorde inget. Som vanligt önskade jag att jag var Carrie, åtminstone för en tid...få ha ett sånt där tjejgäng, bo på Manhattan, ha massor av pengar nästan utan att behöva jobba...värre saker kan jag tänka mig!

Helgen på Utö var en höjdare. Fint väder hela tiden utom natten till söndag men då sov vi så det gjorde inget. Badade, drack vin, åt skaldjur, hyrde cyklar, pratade och hade mysigt.









Kan rekommenderas, framförallt eftersom båten endast kostar 70 kr enkel resa och tältplats för två pers kostar 110 kr/natt....kan alltså bli en mycket billig semester om man väljer att äta billigt (vilket vi i och för sig inte gjorde, men man kan ju om man vill!)! Jag har definitivt blivit inspirerad att åka ut fler helger, till andra öar också. Dessutom har jag insett att jag måste lära mig segla och skaffa en båt. Blev grymt sugen på båtliv när man såg alla där ute!


1 kommentar:

Anonym sa...

oh vad mysiga bilder, ja utö är super vackert. Längesen jag var där, kanske en Ö att besöka i sommar då vi bestämt oss att vara hemma i sthlm några veckor under vår semester och ta spontana utflyckter ut i vår vackra skärgård. Nästa vecka ska vi besöka Nässlingen, har du varit där?

Kram