fredag, juli 25, 2008

"I curse the day you were born!"


Jag har sett Filmen igen! Denna gång tillsammans med mina två tjejkompisar L och E. Den är verkligen bra! I början av filmen, när Carrie öppnar dörrarna till sin nybyggda garderob, gick det ett stort sus genom salongen, hahaha... Det var en mer aktiv publik denna gång än förra gången jag såg den. Det bästa i filmen är trots allt Charlottes replik till Big; "I curse the day you were born!" Så himla bra! Den gäller att lägga på minnet, tills man kanske själv får använda den en dag (vilket man kanske i och för sig ska hoppas att man slipper...)! Ja, och så tillhör ju slutet det bästa med filmen förstås!



En del gillar inte Big. Min vän E till exempel, hon talade sig varm för Aidan istället. Men hallå...Aidan? En mes med högt hårfäste och hockeyfrilla som bygger möbler? En kille som liksom är så "härligt laid-back" (det var inte E:s citat). Men hans replik i serien, när han skriker till Carrie "You broke my heart for God's sake!" har fastnat, den gjorde han bra. Mycket smärta där.

Efter bion var vi på Gondolen och drack drinkar i baren. Det var en höjdare det också! Mina vänner tyckte att jag skulle dricka "Silvia" "för den passar dig så bra!" Hmpf! Jaså! Ja, ja, man säger ju inte emot L, så visst drack jag "Silvia". Sen en "Hot Lips". Båda med färska jordgubbar! Mums!

I helgen blir det afterwork och sedan Uppsala. Ska bli väldigt kul att träffa min vän A ikväll, som jag inte träffat på alltför länge.

Hej hej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tyckte filmen var super bra!!! Jag & jenny var och såg den...

Visst är vår sommar härlig just nu :-))