onsdag, juli 16, 2008

Ensam är inte stark

Hörde just på radion att "dagens bästa tips är följande: 'häng inte upp ditt liv på en kille utan gör det du själv mår bra av'". Visst stämmer det till viss del. Men samtidigt måste man våga verkligen ge sig hän och göra sig sårbar för en annan människa. Först när man vågar släppa taget och göra sig sårbar inför en annan människa kommer man uppleva riktig kärlek och total samhörighet. Det är jag övertygad om. Jag tror det handlar om att våga visa att "nej, jag är inte fullständigt självständig, vad du gör och säger har betydelse för mig. Jag låter dig komma innanför min mur". Att helt enkelt släppa in någon och inte bara köra sitt eget race. Ta steget och hoppa. Ensam är inte stark.

1 kommentar:

Anonym sa...

huvudet på spiken... (eller spiken i huvudet?)
Som vanligt med dig, såå klok!
Hoppar NU! (ja, börjar hoppa iaf...)