söndag, januari 18, 2009

Voilá!

Voilá! Kudde klar och ganska lyckad, tycker jag! Tyvärr verkar symaskinen ha gått sönder när jag sydde sista sömmen, så det sista fick jag sy för hand. Hela alltet tog typ en och en halv timme. Jag blev så till mig över denna framgång att jag tänkte sy en till kudde, av tyget som ligger utbrett på bilden (en överbliven bit av en köksgardin jag har, men som inte sitter uppe nu)! Så fort symaskinen mår bra igen, så!

Längst till höger ser ni den rosa kudden med vita elefanter sticka fram. Det är min favoritkudde alla kategorier! Så fin och när jag fick den blev jag så glad eftersom givaren visade att han verkligen visste vad jag skulle bli glad av, kudden är verkligen jag! Han var dock en riktig proffs-presentgivare, alla presenter jag fått av honom har varit mitt i prick!

Kanske är den nya kudden lite för stor i min lilla soffa. Kanske får ha den på sängen istället, men mitt överkast är så fult så det vore tråkigt att "dra ner" kudden på det sättet. Får helt enkelt skaffa en större soffa, eller låta mina gäster sitta på köksstolar istället...

Nu kommer strax B och B hit, vi ska äta pannkakor och titta på söndagsfilm! Precis så har jag och B spenderat så många söndagkvällar i Uppsala, så det passar bra så här min allra, allra sista kväll som student... ... ... ...

Inga kommentarer: