torsdag, januari 15, 2009

I'm back, with an årskrönika

Hej igen bloggen! Nu är jag tillbaka efter Teneriffa. Ett litet inlägg om resan kommer senare. Nu kommer först min årskrönika, drygt 2 veckor för sent... Men håll till godo!


Årets aldrig gjort förut: ? Vet faktiskt inte...

Årets nyårslöften: har aldrig några nyårslöften.

Dödsfall under 2008: Som tur är ingen närstående till mig.

Nytillkomna under 2008: William! Son till en av mina bästa vänner J.

Årets hälsa: har varit helt okej, inte varit sjuk och har levt någorlunda hälsosamt fram till de sista 2 månaderna med uppsatsskrivandet.

Länder du besökt 2008: Frankrike.

Årets matupplevelser: Oj. Nobelmiddagen var ju väldigt god. Skaldjurssoppan till förrätt på min födelsedag var fantastisk. Den maträtt som hamnat på favoritlistan under året är sushi! Helst inmundigad på pontonen ute i vattnet i kvällssol en sommarkväll.

Årets lärdom: Oj. Kanske att inte vara så dömande. Det finns många, men de känns lite för personliga för att skriva här.

Årets framgång: Se ovan.

Årets äventyr: Kanske O? Eller sommarjobbet? Flytten till Stockholm? Det beror liksom så mycket på hur man definierar äventyr...

Årets skada: Har inte skadat mig, peppar peppar. Fick ont i knäna i våras när jag sprang, det var väldigt trist.

Årets inköp: Alla tåg- och båtbiljetter till sommarens resmål på helgerna! Utan tvekan!

Årets film: SATC så klart!!!

Årets slöseri: Ingen aning...kanske att jag varit singel större delen av året? ;)

Årets glädje: Vännerna!

Årets jul: Många människor på liten yta. Kul, trevligt och för min del väldigt ekonomiskt tight, tyvärr.

Årets TV-program: Haha, här vet jag verkligen inte vad jag ska svara! Hmmm...Bonde söker fru kanske?!

Årets önskan: gick inte i uppfyllelse.

Årets födelsedagar: Ja, de flesta har väl fyllt år, eller? Roliga partyn var bl a L:s 25-årsfest och B&B:s 25-årsfest där jag fick köra traktor och bada mitt i natten.

Årets sämsta: Jaa...den var verkligen sämst.

Årets må bra: maj månad tror jag. Samt många utvalda delar av sommaren. Och december.

Årets sedda kändisar: Haha, vilken fråga... låt mig tänka. Pernilla August, alla partiledare, kungafamiljen, Carl Henric Svanberg, Sten Nordin, Horace Engdahl, Ebba Witt Brattström, Anders Borg, Carl Bildt, Anna Maria Corazza Bildt, nobelpristagarna, Jacob Wallenberg, Per Westerberg (talmannen), Carin Götblad, Ulf Adelsohn, Lena Adelsohn Liljeroth, Anders Björk, Kerstin Brunnberg, Eva Hamilton, Kristina Lugn, Tord Magnusson, Prinsessan Christina, Lars Leijonborg, Filippa Reinfeldt, Alex Schulman... det var verkligen rätt år för mig att få den frågan!

Årets människor: min familj, LN, EL, MH, AJ, BJ, BL, JH, MA, MS, EL, ML...

Årets blogg: Hm, svårt. Den jag läser allra mest frekvent är nog Ebba v Sydows.

Årets krångel: Kan inte komma på något...

Årets inte gjort: Hm...tjänat pengar?

Årets flopp: börsfallet.

Året om din blogg: den föddes!

Årets motto 2009: Kära nån...ingen aning. Ska försöka ha ett kul och meningsfullt år, typ.

Årets uttalande (denna kategori föreslogs av E i kommentarerna): Men ack så svårt! Det finns ju dels de där uttalandena man hoppas att personen ifråga ångrar i efterhand, t ex Blondinbellas "det är aldrig lågkonjunktur hos Blondinbella" eller "nu skrivs bloggen av en mogen tjej" (efter 2 veckors bloggpaus). Sen finns det ju fina uttalanden, typ "jag är kär i dig". Äh, jag kan inte välja ett, det är så svårt att komma ihåg allt konstigt, roligt och bra som sagts under ett år!

Ojoj, nu ska jag iväg och förbereda mig för att ta examen! Yeeeeha!

Inga kommentarer: