tisdag, januari 20, 2009

Jag och mina klänningar

Har fått en fråga från S i en kommentar om förslag på klännings-shopping! Oj, jag är ju då rakt ingen Ebba, Blondinbella, Fahrman eller liknande! Men hm... jag håller helt med S om att Karen Millen har fantastiska kläder och även skor! Jag har dock aldrig köpt något där tyvärr (ännu...). En annan butik som har fantastiskt snygga klänningar, och som jag tror är relativt ny, är butiken Coast på NK. Man blir så grymt sugen på att gå på fest när man går in där, de har även skor, väskor och lite acessoarer. Gå dit! Inte riktigt lika dyra som Karen Millen heller tror jag.

På frågan var jag köpt mina klänningar är svaret en salig blandning: Tiger, Gina Tricot, MQ, H&M, NK Kvinna, Zara... En favorit, som jag hade på min examen, är min mammas f d klänning som jag sytt om och gjort axelbandslös. Mina fina balklänningar har jag haft turen att få uppsydda; den finaste av mamma som sydde den helt från grunden, den andra är farmors gamla som jag låtit sy om lite grann hos skräddaren (den har några år på nacken nu och har blivit min "kravallklänning", den är ut- och insydd i midjan ett otal gånger under åren i Uppsala, allt efter dagsform!). Så, det var mina klänningar, det... Äsch, nu blev jag så inspirerad så här kommer bilder på tre favoriter: den blågröna är favoritbalklänningen, den rosa köpte jag till J:s bröllop och den svarta (som ser ut att ha en fläck, men det är damm på fotot) är den som var min mammas som jag sydde om:
Alltså, jag vet inte varför det blir så stora avstånd ibland. Men det beror väl på att bilderna är beskurna och förminskade från original...
Nu ska jag bädda ner mig med te och Sex and the City för att försöka kurera min förkylning som slog till idag. Så det så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar den du hade på J bröllop, ska absolut titta på Coast. Önskar att jag hade en fetare lön då skulle jag ha allt från Karen Millen ha ha ha
Klänningar har jag kommit på att man måste prova flera gånger. När jag köpte min enda klänning från Karen Millen så provade jag den flera gånger tog nstan en vecka innan jag bestämde mig och olika smakråd hade jag med mig :D Men den är värd all kärlek. Kul malin mera tips på klänningar...J har sagt att du har massvis!!!
Kram

Anonym sa...

Anledningen att det blir så där vitt runt bilden är att du måste dra det gråa fältet i paint så att det omsluter bilden när du förminskat den.