fredag, augusti 22, 2008

Fredag förmiddag

Jag lyssnade på Dolph Lundgrens sommarprogram häromnatten. Det var helt okej. Orkade dock inte riktigt hela, missade sista 20 minuterna. Har nu varit några dagar hos min bror, trevligt. På en loppis häromdagen hittade vi en video med det delikata namnet "Anal alien". Det kallar jag kultur! Varför döps inte fler filmer till sådana namn?! Känner ni inte, precis som jag, hur man bara vill köpa filmen och springa hem och kolla direkt?

Idag drar jag vidare till en kompis som ska ha kräftskiva imorgon i sin nya lägenhet. Nu är det verkligen sista rycket innan sommaren är slut, på måndag drar allt igång igen. Ska på sitt sätt bli rätt skönt, tycker jag. Få lite struktur och lite vardag att tänka på, skingra andra tankar.

Första terminen på nästan 7 år som jag inte är i Uppsala. Undrar hur det kommer att kännas... Har tillbringat 13 terminer där. Snyft snyft. Men det blir väl en del gästspel förstås under hösten. Och på sitt sätt tror jag inte jag kommer sakna det så mycket faktiskt. Kul med något nytt också, lite framåtblick.

Det var allt för idag!
Hej hej!

Inga kommentarer: