måndag, juni 16, 2008

Tankfull nostalgi och bröllop

Har precis sett en massa Uppsalabilder på Facebook och blivit grymt nostalgisk. Känner att det inte är helt lätt att lämna det livet bakom sig. Fast man måste ju på nåt sätt. Allt har sin tid, som nån så fint sa. Känns just nu som jag lever i två världar som är svåra att parera båda två samtidigt.

Hörde för övrigt i helgen, på radiokanalen för värdelöst vetande, att nån kändis, typ P Diddy (vet inte säkert om det var han, kan inget om såna, men det var i alla fall nån sån där som springer omkring i päls och guldkedjor och har tjejer i bikini som ålar omkring på dem) har gift sig. I mjukisbyxor. Tjejen hade också mjukisbyxor. Varför, säger jag? Om inte annat är jag nu säker på, i fall jag nånsin tvivlat, att jag ska inte gifta mig med nån gangsta-snubbe. Jag ska ha ett stort bröllop. Jag ska ha klänning och killen frack/uniform/jackett. Så det så. (Traditionell, jag?! Inte alls...) Och så ska nån sjunga "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad. Den spelades i radio nyss, det var därför jag kom att tänka på detta...

Nu spelas "Forever young" i radion...hallå, är det tänkt att jag ska fastna i detta nostalgiträsk hela dan?! Nä, nu festar jag till det lite och går till tvättstugan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt Malin att du börjat blogga. Lova att kommentera och läsa din blogg :-)
"The Story of my life" ligger under mina favoriter nu.

Kram

Anonym sa...

Apråpå gårdagens konsert tänkte jag faktiskt på att Robyns "Keep this fire burning" skulle passa på ett bröllop, i ett softare arrangemang. Där fick traditionalisten nåt att bita i!