måndag, juni 16, 2008

Hemma igen

Är nu åter hemma från Uppsala. Körde för ovanlighetens skull bil och som vanligt var det mycket förvirrande att lyckas hitta hem...jag kör ju så sällan bil och framförallt inte söder om stan! Så sitter man där i en 3 km lång tunnel och funderar på vart man kan tänkas komma fram...tur att man kan sjunga med glatt i radions låtar och hålla humöret uppe! Men jag lyckades faktiskt rätt bra, kom ut ur en tunnel ganska nära hemma. Jag tror dessutom att jag lyckades undvika vägtullarna, men det är jag inte säker på. Ytterligare ett tecken på min ovanhet att köra bil: jag glömmer att vägtullarna existerar. Förra året lyckades jag åka runt i en annan persons bil och glömma tullarna, sen fick han påminnelsebrev hem...eh...och jag fick betala över 200 spänn..aj då.

Nu roar jag mig med att tvätta och kanske - jag säger kanske - kommer jag ta mig i kragen och städa lite.

"All alone I have cried, silent tears full of pride. In a world made of steel, made of stone..."
-Flashdance-

Hörs!

Inga kommentarer: