söndag, juni 15, 2008

Dagen efter en galen partykväll

Jaha, så var jag åter i livet efter en mycket lång och vild konferens och efterföljande fest igår och i natt. Tjofaderittan vad roligt vi hade!

Tyvärr blev det inte mycket av med Sandhamnstemat - jag upptäckte till min förskräckelse att även klänningen jag tänkt ha var smutsig, så det fick helt enkelt bli svartvit klänning, svarta strumpbyxor, brun omlottkofta och vita Superga. Inte ens ett par brattiga solisar fick jag med mig, vilket ju ofta är ett Sandhamnssignum... ;) Vi konfererade några timmar för att sedan - tro det eller ej - bänka oss på mycket bra platser i Stora salen på V-Dala och titta på fotbollen! Därefter åt vi middag bestående av lax och spenatpaj till förrätt, röding med sparris och färskpotatis till varmrätt och blåbärspaj med glass till dessert. Allt utom desserten var från Hambergs och kan rekommenderas! Till detta naturligtvis drycker av olika slag.

Och det är väl här man kan börja tala om att det var början på utförsbacken. Groggbänken besöktes plötsligt av diverse trevliga människor som inte tillhör GN, när Taket-restaurangen stängde där uppe. Mycket trevligt! Jag dansade på bordet, vi drack Knack för första gången på åratal (även om det var en bebis-knack, inget äckligt ingick) och det skvallrades hejvilt! När dagen grydde somnade jag i en soffa i Carl Larssons salonger och när jag vaknade hade de som fortfarande var kvar klättrat upp på V-Dalas tak. Efter en snabb koll där jag insåg att jag inte fattade hur man skulle komma upp och en känsla av att "nej, nu är det dags att gå hem Malin" så gick jag helt enkelt hem. Detta efter att ha ringt min vän A, min räddare i nöden, och frågat om jag kunde sova på deras soffa vilket var helt okej. En riktigt rolig, galen och glad kväll var till ända och solen hade för länge sedan stigit på himlen.

Följaktligen har dagen idag varit något seg. Åt frukost på McDonald's vid 15-tiden, därefter en snabb repa på stan för att sedan faktiskt åka och bada lite snabbt. Det var skönt och fick mig att må bättre, vaknade liksom till av kylan.

Nu var jag tvungen att avbryta skrivandet för att kolla på "Mia och Klara" på Svt 1 - det bästa humorprogram (i sällskap med Killinggängets alster) som sänts! Jag brukar verkligen inte gilla humorprogram eftersom de aldrig är roliga, men "Mia och Klara"...ojojoj... :)

Det var allt för nu! Hörs!

Inga kommentarer: