tisdag, juni 17, 2008

Kränkt av SJ?

Hahahaha, hohoho.... Kolla in den här länken: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2700916.ab En kvinna vid namn Charlott Yxnäs har blivit uppringd på sin telefonsvarare av SJ, angående tågbiljetter hon köpt. SJ-personen fortsätter sedan:

"Jag är den hemska massmördaren Veronika. Jag kittlar dem i näsan med mina dreads tills de dör. Charlott Yxnäs. Yxnäsa. Jag ringer på uppdrag av SJ och jag ringer för att mobba dig för ditt efternamn, som är Yxnäs och som jag tycker är väldigt konstigt. Jag vill bara säga att jag inte tycker om dig. Du har ett konstigt efternamn och är säkert ful.”

Okej, jag säger absolut inte att det är bra eller att man ska göra så. Men att kunna hålla sig för skratt när man talar in ett sådant meddelande?! Den drabbade Charlott uppger nu att hon känner sig oerhört kränkt. Kränkt, naturligtvis. För idag känner sig alla KRÄNKTA i Sverige! Skaffa lite skinn på nästan for Gods sake och sluta känna dig kränkt så fort någon säger något du inte tycker om! Det är en sak att tycka att någon gjort fel, betett sig illa etc., men att alla ständigt känner sig KRÄNKTA...jag tror att det ganska starka ordet kommer urvattnas helt om det fortsätter så här. Bättre att spara det tills det verkligen handlar om kränkning, som ju är allvarligt på riktigt.

Hörs!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om det hade hänt mig skulle jag ändå tycka att det var ganska roligt att nån hade gjort sig besväret att komma på ett skämt om mitt namn, även om det var ett ganska dåligt skämt. Just det sandlådemässiga "du är säkert ful" gör på nåt sätt att man inte riktigt kan ta det på allvar. Om man har någon egen erfarenhet av att jobba i serviceyrken vet man ju hur det kan det klia i fingrarna att göra nåt sånt där nån gång. De måste ändå få lite credd för att de vågade... Även om man såklart skulle tycka att det var lite obehagligt också och börja undra hur mycket koll SJ:s sommarvikarier har på ens liv.

Anonym sa...

Även färskpotatis kan tydligen bli kränkt nuförtiden... Åtminstone i affärer som säljer den för 50 öre kilot. Men, vi får väl trösta potatisen och försöka återupprätta dess heder genom att vara extra varsamma vid tvättning, kokning och ätning!

http://www.aftonbladet.se/matvin/karinahlborg/article2720945.ab

Kram och trevlig midsommar!
PS Va roligt att du har en blogg! Ser fram emot fler inlägg!

Anonym sa...

hmm... adressen kom ju inte helt med. Klicka namnet ovan!

Anonym sa...

Ha ha ha läste det oxå. Håller med dig Malin.

Hoppas din midsommar var bra.

Kram