tisdag, juni 24, 2008

Semester och midsommar

Så här ser det ut på vårt sommarställe, där jag tillbringade en del av förra veckan. Länge sen jag skrev nu. Det beror dels på att jag varit borta till i söndags, dels på att jag har lite problem att veta vad jag ska skriva faktiskt...hm...tar väl ett tag innan man hittar sin blogg-stil ;)
Har i alla fall haft sköna lediga dagar, först landet med min vän M och mina föräldrar, sedan midsommarfirande utanför Örebro hos mina vänner N och A. På midsommardagen var jag och N på bio - två filmer i rad. Hihi. Först såg vi "Stop Loss" och sedan "Brudens bästa man". Den första var helt okej, väldigt mycket "God bless America", men det hade vi väntat oss eftersom den handlade om amerikanska soldater i Irak. "Brudens bästa man" var väl...hm...inte så bra. Sen åkte vi hem och drack rosévin på punchverandan i sommarnatten - mycket trevligt! Över huvud taget var det en väldigt bra midsommarstämning, riktig, svensk midsommar fast utan stång. Här kommer några bilder som förmedlar lite stämning:






Hm, den översta blev visst lite liten, men det får duga. Så där mysigt hade vi det i alla fall. När jag sedan kom hem i söndags fick jag mysigt besök och därmed var helgen (och ledigheten) fullkomlig!
Igår började jag jobba. Roligt men ganska svårt. Och jag är verkligen inte van att jobba heltid, det är ett som är säkert!
Nu är det färdigsnackat för idag. Sammanfattningsvis: Se gärna "Stop Loss" men inte "Brudens bästa man", umgås mycket med dina vänner och drick gärna rosévin under tiden. Och sätt dig och titta ut på det fantastiska sommarsverige, innan sommaren är förbi.



Inga kommentarer: