fredag, juni 13, 2008

Blogginvigning!

Jaha, så var det dags... Jag har tagit steget och startat en blogg. Vi får se om jag kommer orka hålla den igång i längden... Men jag gör ett försök!

Har nu kommit hem från mitt livs första after work, på Le Bar Rouge i Gamla stan. Skön promenad hem genom sommarstockholm. Den logiska förklaringen till att jag aldrig varit på en after work tidigare är helt enkelt att jag inte jobbar, jag pluggar ju. Men nu är det fler och fler av mina vänner som jobbar, så då får man väl vänja sig vid såna här arbetsrelaterade aktiviteter.

Le Bar Rouge var helt okej, god Ceasarsallad och jag kan rekommendera cocktailen vid namn Passion Fruit Collins. Det som inte var okej var servicen, vi fick vänta väldigt länge både vid vår andra beställning och vid betalningen. Inte okej för en restaurang i den klassen.

Imorgon bär det av till Uppsala för konferens med GN. Sandhamnstema och utlovad lunch från Hambergs - mums! Tyvärr råkade jag få fläckar på mina vita linnebyxor ikväll, så min outfit imorgon får bli omlottklänning med blå ränder på vit botten, röda kanter och skärp. Till det sommarhatt, solglasögon och vita Supergaskor. Min vän A ska antagligen åka med mig till Uppsala, ser fram emot det eftersom vi inte setts och pratat ordentligt på länge känns det som!

Usch, snart har halva min tvåveckorsledighet passerat...Men det blir nog himla bra att jobba också.

Det får nog räcka för den här gången. Vi ses snart igen!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad jättekul med en blogg! Jag kommer att följa den! Låter kul med after work men trist med servicen. Njut av Hambergs. Kram

Hanna-Maja sa...

Hej Malin, Kul att läsa om ditt liv. Jag har helt ärligt inte läst en blogg tidigare så jag kan inte jämföra din på nåt sätt men det känns kul att du är min första blogg. Hoppas jag förstår hur man ska följa den bara, när vet jag att du skrivit nåt igen.
Kramar från ett stackars hippiebarn i skövde. Johanna.
aha, jag kryssar i rutan där nere....