söndag, mars 15, 2009

Melodifestivalkväll

Igår kväll såg jag faktiskt Melodifestivalen! Tillsammans med L och E satt jag bänkad. Tycker definitivt att rätt låt vann, den är cool, hon har stil och skiljer ut sig! Hur kul hade det varit att skicka några pubbeungar som Agnes eller EMD till Ryssland?? Dessutom är jag mycket nöjd med att Caroline af Ugglas kom tvåa, för den låten gick verkligen rakt in i hjärtat... Hon har helt rätt när hon säger att alla över 14 år kan känna igen sig i hennes låt! Däremot hade den aldrig funkat i Eurovision, den var alldeles för långsam. Nej, hennes låt kommer att spelas på repeat av alla som får sitt hjärta krossat i år.

Vi åt hemlagad lasagne medan vi tittade, drack vin och till dessert åt vi vaniljglass med hallon och hemgjord chokladsås - mums! Här kommer lite bilder:


Här ser man desserten... I övrigt ser det ju inte så kul ut kanske, blixt är ingen höjdare vid såna här lägen...

...men om man tar utan blixt ser man hur mysigt det är men inte vad vi åt!

Här är hon, kvällens vinnare! Yeeehaa!
Efter segern blev vi så till oss att vi festade loss på två Bacardi Breezers! Haha, vilket utbud! Men så är det när man är fattig, snart ska mitt barskåp vara mer välfyllt! Hade inte plånboken varit så tunn hade jag definitivt föreslagit utgång efter finalen, vilket jag tror att damerna hade varit sugna på! Men nu fick vi istället roa oss med att prata om hur jag skulle kunna fånga prins Carl Philip (som ju är singel nu) och hur L skulle fånga Måns Zelmerlöv, och att E skulle sjunga vinnarlåten på i princip alla ställen man kan tänka sig. Högt och stolt! Jag kan lova att diskussionerna var mycket intensiva!









1 kommentar:

Anonym sa...

Ni verkar haft väldigt skoj! Jag gillar Malenas låt, men om det kommer gå bra i Europa återstår att se - det kan gå toppen eller (som vanligt) åt skogen :)
Nu kan vi i alla fall inte skylla på juryn om vi skickat fel låt!

Känner även att jag måste försvara Agnes (som något nedlåtande benämns "pubbeunge" här!). Jag gillar Agnes låt skarpt! Det är en glad och positiv låt som jag gillat sen första gången jag hörde den. Stegen blir lättare av att höra den glada, positiva och hoppfulla låten! På något sätt känns Agnes inte heller lika konstlad som andra Idol-artister kan göra.

Nu ska jag trippa till jobbet och återigen nynna på "Love, love, love"!